
3 Belangrijke redenen om te investeren in een bedrijfsvoertuig
Als eigenaar van een klein bedrijf kunt u de voor- en nadelen van investeren in een bedrijfsvoertuig bespreken. Zal het een goede belasting afschrijving zijn en is het de extra kosten waard wanneer uw werknemers hun eigen voertuigen hebben die ze kunnen gebruiken wanneer ze in een bedrijf zijn?
Ja, dit zijn belangrijke overwegingen, maar er zijn andere dingen die u misschien niet hebt overwogen. Voordat u op de een of andere manier een beslissing neemt, neemt u de tijd om naar een aantal redenen te kijken waarom het vanuit zakelijk oogpunt zinvol zou zijn om in een bedrijfsvoertuig of voertuigen te investeren.
1 Bedrijfsactiviteiten scheiden van persoonlijke verplichtingen
Een van de belangrijkste redenen waarom zo veel eenmanszaken en onafhankelijke contractanten hun activiteiten integreren, is ten behoeve van het scheiden van zakelijke en persoonlijke verplichtingen. Dit kan ook gelden voor bedrijfsauto’s. Wanneer uw bedrijf in een voertuig investeert met het enige doel om ‘on the job’ te worden gebruikt, moet u ook een commerciële verzekering afsluiten.
U kunt toegestane stuurprogramma’s op het beleid vermelden, waaronder alleen uzelf of andere vertrouwde werknemers met goede rij-records, maar in het geval van een storing in een fout zou de aansprakelijkheid op het bedrijf vallen en niet u als privépersoon in de meeste gevallen gevallen.
Dit is iets dat je zou moeten onderzoeken in de staat waarin je woont, omdat alle staten hun eigen verzekeringswetten maken, maar in de meeste staten is dit vrij standaard. Dat gezegd hebbende, kan de bestuurder ook enige persoonlijke aansprakelijkheid dragen die van invloed kan zijn op zijn of haar licentie. Als een verzekering echter niet toereikend is om het ongeval te dekken, is het gevaar van persoonlijke financiële repercussies waarschijnlijk niet zo groot.
2 Instant merk herkenning
Bedrijfsvoertuigen zijn meer gewoon dan je je misschien zou voorstellen. Meestal is er geen manier om een voertuig dat eigendom is van een klein bedrijf te onderscheiden van een voertuig dat gewoonweg een privé passagiersvoertuig op de weg is.
Grote boorplatforms zijn daarentegen meestal herkenbaar aan de bedrijfslogo’s die ergens in de cabine of aanhangwagen te vinden zijn en dat geldt ook voor bestelwagens. Er is meestal een herkenbaar merkteken dat andere bestuurders of voetgangers in staat stelt te identificeren waartoe het voertuig behoort en wat het doel is om op de weg te zijn.
Als u de merkbekendheid wilt vergroten, vooral op een lokaal marktgebied, waarom investeert u dan niet in een bedrijfsvoertuig? SUV’s zijn vooral goed voor dit doel, omdat u ook kunt investeren in aangepaste afbeeldingen die resulteren in een directe merkbekendheid.
3 Mobiele reclameborden
Als je die merkbewustheid naar een hoger niveau tilt, overweeg dan even hoeveel het kost om een advertentie te plaatsen op de billboards die je op de snelweg ziet. Hoeveel chauffeurs denk je dat ze eigenlijk van de weg halen om ze te lezen?
Bedrijfswagens kunnen daarentegen op dezelfde manier werken als u de juiste grafische vorm kiest. Een bedrijfsverpakking dient als een mobiel reclamebord, maar ze kunnen veel, veel effectiever zijn.
Hoewel u met een graficus moet werken om het ontwerp te krijgen dat het beste aangeeft wie u bent en wat u doet, is het eindproduct zowel een kunstwerk als mobiele advertenties op zijn best. Wie is bijvoorbeeld op dit moment niet bekend met die ultra-energiedrank Red Bull?
Deze auto’s hebben een aantal van de meest direct herkenbare wraps omdat ze elk die enorme rode stier ergens in het ontwerp hebben. Helaas is er enige controverse geweest over de vraag of er een oplichterij van Red Bull wordt gepleegd, maar zelfs dat draagt bij aan de algemene merkbekendheid. Toch zul je je eigen merk afbeeldingen hebben, dus dat zal geen probleem zijn.
Een paar laatste opmerkingen over beleggen in bedrijfsvoertuigen
Als het gaat om belasting afschrijvingen, is het soms beter om te leasen dan om een bedrijfswagen of vrachtwagen te kopen. Dat is iets dat u met uw accountant zou moeten bespreken. Beide hebben echter hun voordelen als het gaat om het belasting seizoen en dit is iets waar u echt rekening mee moet houden.
Houd ook rekening met dat voertuig als extraatje voor de werknemer. Sommige eigenaren van kleine bedrijven laten de chauffeurs ’s nachts naar huis brengen en anderen vereisen dat ze op het terrein worden geparkeerd. Dat is geheel aan uw discretie. Misschien wilt u echter het voordeel overwegen van hen alleen in die auto weg te laten rijden voor de advertentiewaarde. Als je hebt geïnvesteerd in een voertuig omslag of een andere aangepaste afbeelding, zou je after-hours marketing krijgen!
Tot slot, als u van plan bent om een auto te leasen, kan een bedrijfsvoertuig wrap uw beste optie zijn. Omdat ze gemakkelijk kunnen worden verwijderd, moet het leasebedrijf er geen bezwaar tegen maken om het op de originele verf te plaatsen.
Hoe u ervoor kiest om uw bedrijfsvoertuig te gebruiken, is aan u, maar de voordelen kunnen opwegen tegen de risico’s als u begrijpt wat u kunt bereiken voordat u de auto, het verzekeringsplan of marketing tools kiest. Wat een geweldige manier om op pad te gaan voor een klein bedrijf!